Triceps kasının önemi

18 Ağustos 2015 / Genel

Vücut geliştirme, son zamanlar da insanlar tarafından en çok tercih edilen branşları arasında yer alıyor ve popülaritesini her geçen gün artırmaya devam ediyor. Zaman ilerledikçe yeni antrenman teknikleri ve branşlar, vücut geliştirme ve fitness branşları adı altında insanlara hizmet olarak sunuluyor. Bu makalemizde triceps kasının önemi nedir konusuna değineceğiz.

Triceps kası neden önemlidir?

Her vücut geliştirme sporcusu kol kaslarına önem verir. Kol kası için gerekli kuvveti ve görüntüyü yakalayana kadar elinden gelen bütün çabayı sarf eder. Triceps kası Latince de üç başlı anlamına geliyor ve 3 adet triceps kasından oluşuyor. Kolun arka kısmında yer alıyor, kolun %7o’ini kaplıyor ve istediğiniz kadar pazunuz olsun eğer Triceps kaslarınız zayıf ise kol kaslarınız sağlam görünmüyor. Triceps kasının önemi sadece kol kaslarının görüntüsü ile değil diğer kas gruplarına yardımcı olması ile de ön plana çıkıyor.

Örneğin; Bench press, ınclıne bench press, Shoulder press, Seated dumbbell press, Behind the neck press gibi temel kas geliştirme hareketlerinde yardımcı kas grubu olarak çalışıyor. Eğer triceps kaslarınız yeterince kuvvetli değil ise ana kas grubu çalışmalarında gerekli verimi alamayız. Kaldırmak istediğimiz kiloları kaldıramayız ve yeterince gelişim sağlayamayız.

Bir çok sporcu Bench press, inclıne bench press gibi hareketlerde kilo arttıramamaktan şikayetçi. Bu şikayetlerin en temel nedeni, triceps kaslarımıza yeterince önem vermiyoruz, gelişmek için devamlı artan kilolar ile çalışmıyoruz, her arka kol antrenmanından  sonra tricepslerimizi geliştirmek için 3 gün dinlendirmiyoruz. Yapmış olduğumuz basit hatalar triceps kasımızı geliştirmemizi daha ileri tarihlere atıyor.

Triceps Kasının Önemi

Mesela pazartesi günü göğüs ve triceps kasını çalıştığımızı varsayalım. Bu sistemde göğüs kasının press hareketlerinde yardımcı kas grubu arka kolumuzdur, dolayısıyla hem ana kas çalışması olan göğüs kası çalışmasında tricepsimizi yormuş oluyoruz. Hem de Triceps kasımızı ana kas grubu olarak çalışıyoruz. Bu antrenman sisteminde Triceps kasımız tüm egzersizler boyunca yorulacağı için ertesi gün antrenman programımız bacak ve karın kası ağırlıklı olmalıdır. Göğüs ve triceps çalışmasından sonraki gün omuz kası gibi itici kaslarımızı kullanarak yapacağımız egzersizler, arka kolumuzda yırtıklar oluşmasına veya sakatlanmalara neden olabilir.

Örnek olarak; Göğüs & Biceps, Sırt & Triceps, Omuz & Bacak , Karın & Cardio, gibi egzersiz sıralamaları hem gelişim açısından, hemde sakatlıklardan korunma açısından tercih edilebilir.

Sonuç olarak vücut geliştirme bir bütündür ve her kas grubu arasında bir bağlantı vardır. Önemli olan bu bağlantıları öğrenip antrenman programlarımızı o bağlantılara  göre şekillendirmek.

İşte o zaman başarı kaçınılmaz olur.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x