Kuvvet Antrenmanları ve Dikkat Edilecek Noktalar

17 Mart 2017 / Antrenman Yöntemleri
Kuvvet Antrenmanları ve Dikkat Edilecek Noktalar

Kuvvetin Bilim Adamları Tarafından Farklı Yorumlanması

Kuvvet kavramı (kas kuvveti) değişik alanlarda farklı kişiler tarafından tanımlanıp sınıflandırılmıştır. Bir çok bilim adamı kuvveti farklı tanımlamalarla anlatmış, yorumlamalarda bulunmuştur.  Daha önceki yazılarımızda kuvvetin tanımını ve çeşitlerini açıklamıştık. İncelemek isteyenler buradan bakabilirler.

Kuvvet Antrenmanları Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

  1. Büyük kapsamlı ve geniş antrenman çalışması, antrenmanı öncesinde yapılmalıdır. Antrenman öncesi 5 dakika ısınma yapılmalı, set araları seri olmalı, aktif dinlenme esaslarına göre hareket edilmelidir. Antrenman programı sonrasında üç, beş dakika açma, germe, stretching yapılarak sonlandırılmalıdır. Esnek yapının korunması, geliştirilmesi ve pozitif kazanımlarının bilincine varılmalı, faydaları göz ardı edilmemelidir.
  2. Eşli çalışma, uygulama esnasında faydalı olacaktır, getirisinin büyük olduğunu unutmayın.
  3. Uyum için antrenmanları aynı saatte yapmaya özen gösterin. Kuvvetin geliştirilmesi için en gerekli silahların başında uyumun yer aldığını unutmayın.
  4. Ağırlık kaldırma tekniğinin öğrenilmesi en önemli olanıdır. Sırt dik durmalı, topukların altı yüksek olmalıdır.
  5. Kimi kaldırmalarda nefes alınmalı, kimi kaldırmalarda nefes verilmelidir. Nefesi presleme den kaçınılmalıdır.
  6. Spor kıyafeti sıcaklığının korunması gerekir, sıcakta da tam tersi düşünülmelidir.
  7. Tekniği doğru olmayan alıştırmalar anında sonlandırılmalıdır. Ciddi sakatlanmalara sebep olabilecekleri unutulmamalıdır.
  8. Motivasyon sağlanması için ilk dikkat edilecek şey, yapılacak olan antrenmanın amacının ve getirilerinin açıklanmasıdır. Bu nedenle açık ve şeffaf olma ilkesi doğrultusunda hareket edilmelidir.
  9. Yeterli ve dengeli beslenme kuvvet antrenmanının olmazsa olmazlarıdır. Beslenme için doğru olan bilgiler neticesinde hareket edilmelidir.
  10. Yapılacak çalışmaların yararına tam olarak inanmak başarıya giden yolda en iyi motivasyon sağlatıcı özelliktir. Faydasına inanmadığınız çalışma programlarında verim elde edemeyeceğinizi unutmayın.
  11. İki haftada bir uygulanan kuvvet antrenmanları kuvveti korumaktadır. Haftada bir uygulanan kuvvet antrenmanları kuvvetin az gelişmesine neden olur. Haftada üç kez uygulanan çalışmalarda kuvvet yüksek düzeyde artmaktadır.

Her türlü sporun içerisinde yer alan kuvvetin geliştirilebilmesi için dikkat edilmesi gereken faktörlere yer verdiğimiz yazımızda, amacımız sporcu gençlerimizin performanslarını bir üst seviyeye çıkarması, sakatlıklardan korunması ve bilinçli spor yaşamının benliklerinde yer etmesidir.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Murat Öztürk
Murat Öztürk
20 Mart 2017 14:13

Kuvvet antrenmanları gelişime direk etki etmektedir. Göz ardı edilmemeli, bu yazıyı paylaşan antrenörlerin bilgilerinden faydalanılmalıdır. Çok anlatıcı ve faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler

Ahmet ÖZKAN
Ahmet ÖZKAN
23 Mart 2018 15:38

Aynen katılıyorum görüşlerinize murat bey. Sporcuların bilinçlenmesi adına hertürlü bilgiyi paylaşıyorlar.

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x