Boy Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

16 Eylül 2016 / Genel
Boy Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

Sağlıklı bedene sahip olarak yaşamanın en temel faktörüdür, spor yapmak. Sağlık kelimesinin altını bir çok faaliyet ile doldurabileceğimiz makalemizde, bu haftaki konumuz kısa boyluları yakından ilgilendiren boy uzatma egzersizleri çalışmalarıdır. Uzun ve güçlü bir bedene sahip olmak için bir takım fedakarlıklarda bulunmanız gerektiğini hatırlatarak başlayacağımız yazımızda, boy uzatmak isteyenlerin bir uzman desteği alması, en güvenli ve en gerçekçi sonuçların ortaya çıkabilmesi bakımından önemli etkiye sahiptir.

Boy Uzatma Egzersizleri Nelerdir?

Boy uzatma teknikleri, öyle her yaşta uygulanabilecek teknikleri yapısında barındırmamaktadır. Günüzüm yaşam koşullarında kısa boylu olmayı ciddi bir takıntı haline getirenler için boy uzatma dönemleri vardır.Bu dönemleri iki başlık altında toparlayabiliriz. Çocukluk ve gelişme çağı boy uzatma dönemi ile ergenlik dönemi sonrası boy uzatma dönemi olarak ikiye ayırabileceğimiz boy uzatma teknikleri, grup halinde ve bireysel olarak yapılabilen egzersizlerden oluşmaktadır.

Hangi Hareketler Boy Uzatır?

Çocukluk ve gelime çağında uygulanabilecek boy uzatan sporlara verilebilecek en iyi örnekler, basketbol ile boy uzatmak, voleybol ile boy uzatmak, yüzme ile boy uzatmak, cimnastik ile boy uzatmak gibi örnekler verilebilir. 16 yaş öncesi basketbol oynayan bir çocuğun, boy uzatabilme ihtimalinin oynamayana göre en az %20 ile, en fazla %40 daha fazla olabileceği gerçeğinden yola çıkacak olursak, ergenlik dönemi öncesi tercih edilebilecek en iyi aktivitelerden birisinin basketbol olduğunu söyleyebiliriz.

Voleybol oynayarak da boy uzamasında oldukça etkili artışların gözlemlenebileceğini dile getiren dikmen spor merkezi‘nin ünlü antrenörü Mustafa GÜLER, gelişme çağında olan çocukların zıplamalı ve esnemeli egzersizleri içerisinde bulunduran branşları tercih etmesinin daha doğru olacağını düşünüyor.

Gelişme çağında esnemeli branşlara verilebilecek en iyi örnek çocuk pilatesi‘dir. Eklemlerin güçlenerek uzamasına yardımcı olan çocuk pilatesi, boy uzatıcı birçok egzersizin bir araya gelmesinden oluşmaktadır. Kısa sürede olumlu gelişmelerin gözle görülür şekilde gün yüzüne çıkması, çocukluk ve gelişme çağında olan bir çok ergenin pilatese dahil olmasına neden olmuştur. Barfiks çekmek, jumping yapmak, sallanma demirine tutunup beklemek gibi egzersizlerinde boy uzatıcı etkisinin olduğu söylenebilir.

Boy Uzatma Egzersizleri Nasıl Yapılmalıdır?

Ergenlik döneminin bitmesiyle iskelet yapısının son gelişimini tamamlayan bireyler, uzayamayacağım diye endişeye kapılmasınlar. Yine esneme ve sallanma demirine tutunarak yapılan egzersizler nedeniyle eklem ve kaslarda uzama gözlemlenmektedir. Kişiye göre değişebilen bu değerler, kimelerinde 1 cm, kimilerinde 2 cm, kimilerinde ise maksimum 2.5 cm olarak gözlemlenebilmektedir.

Boy uzatma egzersizleri sıkı bir program dahilinde, uzman antrenör eşliğinde, düzenli, tertipli ve disiplinle bir biçimde yapılmalıdır. Boy uzatamayacağım diye düşünenlere tek tavsiyemiz, işletmemizin baş antrenörü mustafa güler ile 6 aylık bir dönemde boy uzatma egzersizleri yapmaları yönünde olacaktır.

Dış görüntünün en önemli taşlarından bir tanesi olan boy uzunluğu hakkında bilinemeyenleri sizlerle paylaşmaya çalıştık. Bir sonraki makalemizde görüşmek üzere, sağlıklı ve mutlu kalın.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Okan SAYIN
Okan SAYIN
18 Eylül 2016 12:08

Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederiz.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x